22/12/2023 às 15:41 Hospitality

THE FIRST IMPRESSION IS THE ONE THAT IS

193
3min de leitura

The importance of photography for the Hospitality market.

Photography has always had great importance for the market, in all its segments, however, it has intensified in recent decades with the advent of digital technologies. Today, it is almost impossible to imagine life without photography. Social media, price comparison sites, blogs, e-commerce, websites in general, Digital Marketing grow through the use of provocative images, which try to attract the attention of a certain public, leading them to access content or make a purchase. Today, more than ever, the Chinese proverb “a picture is worth a thousand words” makes perfect sense.

In the Hospitality Industry - sector that involves the whole process of receiving people and offering services such as accommodation, restaurants, cafes, bars, transport companies, tourist attractions, etc – the demand for professional photographs is high and must be dealt with strategically in company communication, because even before the Internet became the main showcase for tourism with the proliferation of websites, potential customers based most of their decisions on in the photographs presented in specialized magazines and folders.

This shows that photography plays a decisive role in attracting the right audience, because human beings tend to pay more attention to visuals.

Make no mistake, photos make all the difference. Proof of this is that photography plays an even more important role than price, representing 60% of the purchasing decision power of a given product or service.

What first impression do you want to make on your customers? Think about it. Make no mistake, photos make all the difference. Proof of this is that photography plays an even more important role than price, representing 60% of the purchasing decision power of a given product or service.

What first impression do you want to make on your customers? Think about it.


A PRIMEIRA IMPRESSÃO É A QUE FICA

A importância da fotografia para o mercado de Hospitality.  

A fotografia sempre teve uma importância muito grande para o mercado, em todos os seus segmentos, porém, se intensificou nas últimas décadas com a chegada das tecnologias digitais. Hoje, fica quase impossível imaginarmos a vida sem a fotografia. Redes sociais, sites de comparação de preços, blogs, e-commerce, websites em geral, o Marketing Digital cresce através do uso de imagens provocadoras, que tentam atrair a atenção de um determinado público, levando-o a acessar um conteúdo ou efetuar uma compra. Hoje, mais do que nunca, o provérbio chinês “uma imagem vale mais do que mil palavras” faz todo o sentido.

Na Indústria de Hospitality - setor que envolve todo o processo de receber pessoas e oferecer serviços como acomodações, restaurantes, cafés, bares, empresas de transporte, atrações turísticas etc. – a demanda por fotografias profissionais é grande e deve ser tratada de forma estratégica na comunicação das empresas, pois, mesmo antes da Internet tornar-se a principal vitrine para o turismo com a proliferação dos websites, os potenciais clientes baseavam grande parte de suas decisões nas fotografias apresentadas em revistas especializadas e folders.

Isso mostra que a fotografia tem um papel decisivo para atrair o público certo, pois o ser humano tem a tendência a prestar mais atenção ao visual.

Não se iluda, fotos fazem toda a diferença. Prova disso é que a fotografia tem um papel até mais importante do que o preço, representando 60% do poder de decisão de compra de um determinado produto ou serviço.

Qual primeira impressão você quer causar em seus clientes? Pense nisso.

22 Dez 2023

THE FIRST IMPRESSION IS THE ONE THAT IS

Comentar
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter
Copiar URL

Tags

fotografia hospitality hotelaria

You may also like

22 de Dez de 2023

Hospitality: a new bloom

27 de Dez de 2023

“Não sei, só sei que foi assim” 

22 de Dez de 2023

How to transform your hotel's marketing strategy using storytelling

Request a quote!
Logo do Whatsapp